PAGE-PAGE YANG ADA DI BLOK AKU SALINA :

Monday, February 14, 2011

Orang Asli Masih Dipinggirkan



Merujuk laporan mengenai Nong Bin iaitu Tok Batin Kg Paya Mendoi pada 5 Disember 2010. Saya amat kecewa kerana beliau mengatakan kampung ini jauh lebih maju pada hal kemajuan apa yang ada? Jalan raya rosak tapi tidak dibaiki. Orang Asli mahu duit hasil pokok getah untuk tanam semula. Jangan bangga dengan kemudahan asas yang kerajaan beri kera ia kewajipan kerajaan kepada. Saya hairan, kenapa penempatan Orang Asli tidak dirizabkan? Kemerdekaan sudah 53 tahun tetapi Orang Asli apa yang ada? Cuma dipolitikkan saja hendak beri geran sampai terpapar dalam akhbar sehingga menyusahkan masyarakat Orang Asli setempat. Mari kita pandang jauh wahai semua Tok Batin.
- INSAN KG PYA MENDOI AKAR UMBI (di petik dari sinarharian pahang)

3 comments:

Unknown said...

saya sentuju kenyataan anda.kami pun masih jauh dalam segi ekonomi.kerajaan x faham kenhendak orang asli

Unknown said...

saya sentuju kenyataan anda.kehidupan kami masih jauh ketinggalan.

Unknown said...

saya sentuju kenyataan anda.kami pun masih jauh dalam segi ekonomi.kerajaan x faham kenhendak orang asli

Post a Comment

Powered by Blogger.