PAGE-PAGE YANG ADA DI BLOK AKU SALINA :

Saturday, February 18, 2012

Ladang kayu gaharu, rotan untuk Orang Asli Kelantan

GUA MUSANG 24 Jan. - Lebih 7,000 penduduk Orang Asli khususnya di sekitar Gua Musang akan menerima pendapatan lumayan apabila terbabit dengan projek ladang kayu gaharu dan rotan tidak lama lagi.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata, setiap mereka akan diberi saham dalam projek itu menerusi penubuhan koperasi.

"Walaupun projek itu masih dalam cadangan, tetapi kerajaan sedang proses untuk meluluskan peruntukan untuk dilaksanakan di kawasan yang sudah dikenal pasti sesuai untuk tujuan berkenaan.

 "Masalah tanah tidak timbul kerana saya sudah berbincang dengan kepimpinan kerajaan negeri dan sedia meluluskan mengikut keluasan yang dipohon,” katanya pada majlis Mesra Bersama Penduduk Orang Asli di Dewan Jubli Perak di Kuala Betis, di sini, hari ini.

Hadir sama pada majlis itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nenggiri, Mat Yusoff Ab. Ghani; ADUN Galas, Ab Aziz Yusof dan Pengarah Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) Kelantan dan Terengganu, Faridah Mat.

Sumber : Utusan Malaysia Online
Tarikh : 24 Januari 2012

1 comments:

Anonymous said...

Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to check out your site on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you provide here and can't
wait to take a look when I get home. I'm amazed at how fast your blog loaded on my phone .. I'm not even using WIFI,
just 3G .. Anyhow, good blog!
my web page: Trick Photography

Post a Comment

Powered by Blogger.